..::Wawa Yusoff::..: ..::Resepi : Ikan goreng masak hitam::..

Friday, April 10, 2015

..::Resepi : Ikan goreng masak hitam::..

Assalamualaikum

Hye! harini entry ilmiah sikit. Dah lama sangat rasa nya tak share resepi kat blog.
Resepi ni pon senang2 je. sesuai la untuk sesiapa yg kejar masa nak masak.


Bahan-bahan :-
Ikan kembung 4 ekor
Bawang besar 2 biji - dikisar -
Bawang putih 8 ulas - dikisar -
Cili api 3 biji -kuantiti optional-
Kicap Manis

Cara-cara nya :-
Goreng ikan dgn garam kunyit mcm biasa

Bawang putih dan bawang besar ditumis sampai masak

Masukkan cili api. kalau nak pedas boh la banyak. 
Tumis lagi sampai cili cukup masak dan layu.

Masukkan kicap, yg ni pon ikut kuantiti korang nak banyak mana. 
aku tak sukat. curah asal dah cukup hitam dan cukup rasa.

Garam aku tak letak sebab dah cukup masih kicap tu, tapi ikut tekak masing2 ye :)

ok, siap!! makan dengan nasik panas2, ohsem sangat (",)

30 minit and done!
oklah. lepas ni kita praktis lagi masak cecepat. kita ongkampong keje mkn gaji je. pinggan pon caca marba. x gamak nak pakai Luminarc kat rumah. hehehe.

Nanti share resepi baked potato pulak naaa.. 

**********************************************************
"Modern Solution to Modern Problem"
Pengedar Shaklee Sg.Buloh [LINK]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...