..::Wawa Yusoff::..: ..::New Gadget in The House::..

Tuesday, May 28, 2013

..::New Gadget in The House::..


Pagar :)

Semalam sudah selamat dipasang dirumah ku. Memula mmg taknak pasang tp bile si elman dah berkaki laju, dapur memang adalah tempat mainan kegemaran. Budak2 kan, yg bukan mainan tula yg dorang suke. Sudah ku lambah 2 bakul menan depan tv, takde dikesah nye pun. sibuk dia tekedek2 ke dapur selongkar periuk, kuali tapis dan segala mangkuk kat rak. Yg tu aku ok lagi, sekarang ni dia dah pandai tarik laci tempat aku simpan barang tajam mcm pisau, pembuka tin, sagat. Grrrr...!!

Seriau mak ok! Tp kan yg aku pelik elman mikhael ni, klu aku pegi bilik air ke, masuk bilik tidor ke takmo pun dia ikut. Tp kalau aku melangkah ke dapur je siapla dia menjerit lari2 nak ikut. siap nanges2 yg aku geram tu.  Semalam masa dia tdo sebelum maghrib tu mirzal install kan pagar ni. elok dia bangun tido nak makan mlm tu tgk benda ni kat pintu nak ke dapur terus dia gegar2 pagar tu. Siap panjat lagi! 
kelakar weeiii :)

Semalam aku pun ngetest la pegi masak kat dapur. Ternyata.. ternyata.. haha! Memang dia mengamuk sakan sambil duduk kat pagar tu ketuk2 pagar suruh bukak sebab dia nak lepas ke dapur. Aku gelak je tgk sambil2 potong bawang. Malas nak layan. Kejap tu kan dia diam. Tp buat muke simpati tu yg aku takleh tahan. tp jiwa mesti kental. kata nak ajar anak kan. hahaha! Agaknye dia boring tak dapat masuk dapur, jerit2 pun mommy tak layan, terus dia pegi carik buku2 dia, amik buku bagi kat ayah suruh baca. haha!

Pagar ni harga asal RM 135. Last price mirzal dapat beli RM 110. Not bad. Quality pun same je dengan sweetcherry. Kitorang beli kat Nilai 3.. Kat Jusco brand sweetcherry RM 159. Kat Manjaku RM 130. Kalau ruangan korang lebar, boleh beli extension kat jusco or Manjaku. ruang pintu kitorang size standard pintu je so mmg ngam2 la. 

Bento elman hari ini : Sweetcorn + Sweet Potatoes + Seedless Grape

Keledek ni aku buat lain sikit. Memula potong ikut senang anak nak pegang je. pastu aku rebus, pastu aku gaulkan dengan bawang merah, bawang putih [potong dadu] pastu gaulkan dengan unsalted butter. Bakar dalam 20minit. Rasa bawang dengan keledek dan butter tu bile dah jadi sekali mmg sedap! 





**Tak sempat komen??? LIKE pun OK ape :)
 

11 comments:

With Julia said...

Mama elman...kita serupa..dh psg kt dapur dah gadget nih...tp umi Qi punya yg second hand...beli dari geng opis...RM30 ja...weeeeeee rezeki Qi...

Hana Soffelia said...

Hana pun kena beli ni wa.. naurah pun suka mengikut g dapur padahal tak dapat kaki lagi tu.. tunggu ayah dia balik out station baru g cari.

e k i n ♥ y u s r i said...

ekin pon nak beli jugak tue

Misz Pinkie Winkie said...

memnag kena beli..utk keselamatan..kalau tak alih2 dah kat atas jerk..kat dapur pon kena pasang,

Aeen said...

Raees belum pndai merangkak n merayap lagi..so boleh hold dlu nk beli nie..dy da start mrangkak n pndai merayap..ha..baru la leh beli..hehe

UMIE SUE said...

JOM TEMPAH HEADER NGAN SUE
JUST RM5 DAN RM3 JE

http://suhaidasupalio.blogspot.com/2013/05/header-murah-rm3-dan-rm5-sahajacepat_28.html

Cik Puan Rara said...

xlama ag umah kami pon kena pasang ni.wahhhh comei nya bento.bila lah nk bekalkan princess bento ye.hehehe

Fiza Rahman said...

Bestnya. Kita tak bley nak pasang sbb ruang dapur tu lebar. Memang asyik masuk ke dapur jer kerja si qhalif.

Bestnya elman dah boleh jalan.

~ NANA ~ said...

Elman tak boleh kacau mama kat dapur la lps ni..hehe

nida-razak said...

wawa..selalu geram tgk bento2 wawa kat instagram tau..huhu

cha said...

KALAU RUMAH 2 TINGKAT LAGI KENE ADA PAGAR NI KAN. BAHAYA HUHU