..::Wawa Yusoff::..: ..::Al-Fatihah : Aiman Jazil::..

Friday, May 10, 2013

..::Al-Fatihah : Aiman Jazil::..

Al-Fatihah..

AIMAN JAZIL
(gambar aku amik dari instagram Mummy Aiman)

Lagi ahli syurga yg Allah kenal kan kepada aku. SubhanAllah, dalam keadaan aku nak menulis entry ni pun air mata masih bergenang dan tangan masih menggigil.

Azrah (mummy aiman) satu unit dengan Mirzal. Malam tadi dalam 7.15pm mirzal dpt call dan bila dia bagitau Anak azrah yg kecikmeninggal aku terus menggigil dan menangis. Kitorang mengandung sama2, dan selalu sembang2 pasal anak masing2. Ahad lepas masa time mengundi Aiman genap setahun.

Bila mirzal cakap Azrah kat Hosp.Sungai Buloh aku terus ajak mirzal pegi. Lepas maghrib camtu kitorang gerak dan carik Azrah kat forensik. Masa ni aku angkut je si kecik tu kat kat area bilik jeanazah. tak pk ape dah. Aku jumpe azrah dia sorang je kat seat dengan ada kakak dia. Ya Allah... luluh nye hati aku tgk azrah mcm tu... Nangis2 dia "Anak akak intan...anak akak....." aku ni ha dalam pada nak menenangkan azrah aku sekali merebeh hiba.

Dalam pada tu azrah cerita. 5.20pm dia dapat call dari klinik "hello..ini ibu Qiesya ye.." (qiesya anak sulung azrah) Klinik mengatakan diorang tgh buat CPR kat anak dia. Kemudian azrah call lagi tanya keadaan Qiesya, klinik kata bukan Qiesya, Aiman. masa tu dia terus lembik lutut dah. beberapa minit lepas tu diorang call balik klinik hantar Aiman dia ke hospital. Punca kejadian, Pengasuh nak mandikan aiman kemudia dia pegi buat susu. Aiman diorang jumpa dalam bilik air, DALAM BALDI.


MasyaAllah...aku xtau nak cakap macam mana....Anak yg kita jaga diambil nyawa nye akibat kecuaian orang lain. Aku cuba menenagkan azrah, tp bile setiap kali dia meratap.. 
"intan...mcm mana ni...susu badan akak ade lagi... sape nak minum...akak selalu panggil dia minum dgn akak..." 
" Balik nanti akak nak peluk sape...siapa nak tidur dengan akak..." 
Dan setiap kali tu jugak aku selalu ingatkan dia'.. 
"akak, instighfar banyak2.. jangan macam ni..akak ade Qiesya.. akak kena ingat..akak masih ade qiesya.."

Ye, kita boleh cakap kita faham tgk keadaan dia. tapi pengalaman aku semalam cuba menenangkan dia, aku sendiri tak kuat. Macam mana aku nak suruh dia redha sedangkan dalam hati aku dan fizikal aku juga tidak menunjukkan aku redha dengan pemergian Aiman. Dalam pukul 9.30pm aku sempat tengok jeazah. Ya allah..... syahdu sangat aku tengok Aiman.. sangat sweet dan sangat comel je "tidur.." SANGAT SUCI

AIMAN dan QIESYA
Dugaan buat mereka adalah PERINGATAN untuk kita

Al-fatihah..


*update sikit*
Aiman duduk dengan Taska di Saujana Utama. Tak pasti nama taska tu ape. nnt wa update lain.


*latest update-14.5.2013*
Nama taska tu Taska Barakah Insyirah. Saujana Utama.



**Tak sempat komen??? LIKE pun OK ape :)
 

62 comments:

Mimy Hamid said...

Ya Allah menangis jugak...sedih baca dialog dia...susah nak terima tapi itu lah takdir Allah..Al Fatihah

Damiya Ahmad said...

innalillahiwainnalihirojiun..sedihnya..xdapat bygkan klau jadi kat i...wa, dekat saujana utama kan,kat umah i2..risaunya....

Halimaton Hanafee said...

sdih nya..Al fatihah

Cikgu Norazimah said...

Ya Allah ! Menangis baca..sy pun ada anak 8 bulan, semoga ibu aiman tabah hadapi dugaan..al-fatihah

Hana Soffelia said...

Sedih wa.. pagi2 tadi sampai, kawan Hana dah cite. Walaupun hana tak kenal siapa tp rasa terkilan atas kejadian tu. Meninggal sbb kecuaian. Ya Allah, takutnya..

nurulhuda said...

innalillah.. saya pun selalu risau bila tinggalkan anak kat taska..

semoga anak2 yang ditinggalkan kat taska berada dibawah lindungan Allah sentiasa, amin..

SAFIYYA QAISARRA said...

tahziah untuk keluarga aiman,,,YA ALLAH xdapat saya bayangkan cmne perasaan fmlynya..cmne la taska tu cuai sgt..terus teringat anak yang duk di taska..

UmmiZulaikha said...

azrah pernah bg link awak untuk saya baca.. sedih sbb xdpt berada di samping azrah. kami bff sience politeknik. dpt col dari azrah magrib smlam tp xberapa clear ceritanya.. pg ni col azrah dh berada di jb untuk mandikan dan kebumikan.. sama-sama la kita bg semangat pada azrah.. tima kasih..

e k i n ♥ y u s r i said...

ya allah
menangis lg
x sanggup dah nak bce

takziah utk keluarga pn.azrah

e.t.t.y said...

waaaa..sedihnye pasal susu tu...kita pun selalu panggil umar bila nk susu...ya Allah....tabahkan dan kuatkan hati ibu itu Allah...

BLuRpL3 said...

sedih jugak..terus ingat anak sendiri. huhu

SweetLikeWhat said...

Ya Allah...kuatkan lah mereka...

Nurul Hamimah said...

Al-Fatihah buat seorang lagi kupu2 syurga....semoga kamu tenang di sana sayang...runtun hati dengar cerita Wawa

Mimie Najib said...

takziah buat pn. azrah.. :(

LisaLisut said...

terkilan. sedih.geram dgn pngasuh..semua ada..:( alfatihah..

zaza said...

ya Allah.. sedihnya.. Al-fatihah untuk arwah.

Anonymous said...

takziah buat keluarga dan al fatihah utk adik tu.. hurrmm mungkin ade hikmah disebaliknya.. semoga allah kuatkan hati sang ibu..

Sicness Surfacing said...

Al-Fatihah kepada keluarga arwah aiman. mengalir air mata saya sedih dan kesal sangat dengan kecuaian taska tu

Sicness Surfacing said...

Al-Fatihah kepada keluarga arwah aiman. mengalir air mata saya sedih dan kesal sangat dengan kecuaian taska tu

Sicness Surfacing said...

Al-Fatihah kepada keluarga arwah aiman. mengalir air mata saya sedih dan kesal sangat dengan kecuaian taska tu

NoRazUraShIma said...

Al fatihah utk arwah aiman.tgk gambanya aja sebak dada ni..

NoRazUraShIma said...

Al fatihah utk arwah aiman.tgk gambanya aja sebak dada ni..

With Julia said...

Ya Allah...subhanaAllah....sebak :(

Noor Ain Zakaria said...

alfatihah.. sebak bc nyer.. x tahan tgk pic nyer.. semoga ibu nya tabah menghadapi dugaan ALLAH s.w.t ... tiba2 teringat anak2 kat umah...

Nadt said...

Ya allah..menangis jugak walau tak kenal..anak yang kita tatang jadik mangsa kecuaian orang lain..astaghfirullahalazim..

Allene said...

al fatihah... T_T

rDnA said...

Ya Allah sedihnya..menitik air mata baca entry ni.Takziah kepada keluarga Aiman..

Adawiyah A.Halim said...

wawa....husband kte br citer smlm..psal ada bdk nursery saujana meninggal..xsangka kwn wawa...Ya Allah sedih sgt...takziah utk keluarga arwah..

Adlina Ahmad said...

Assalamualaikum..
Boleh bagitau taska yang mana satu?
Saya duduk kat Saujana Utama jugak.
Kalau boleh nak elakkan la.

Al fatihah.
Tenang la ye kamu nak di sana...

Shakina Farhan said...

Ya Allah..sedihnye..takziah buat puan azrah..:(..aiman menunggu di syurga..

mama ila said...

Ya Allah..sedihnya baca n3 wawa nie..tak dapat nak bayangkan kalau kita kat tempat kawan wawa tu...salam takziah buat kawan wawa... semenjak dua menjak nie..asyik dengar pasal kematian jer...Ya Allah..lindungilah anak-anak dan keluarga kami... Al-Fatihah

Mamanurin said...

Alfatihah..moga keluarganya tabah walaupun ia pahit. Saya pun tinggal di saujana utama juga

Mamanurin said...

Alfatihah..moga keluarga arwah tabah wlpun ia pahit

waez alcantara said...

sedih sangat baca . do'a sy agar ibu Aiman tabah sangat sangat

Anonymous said...

Apa nama taska...saya duk su gak

Chekgu Azrine said...

Al fatihah utk aiman..sedihnya baca..xdpt bygkan..

Cik Emie said...

Sedihnye..takziah buat ibu aiman..peringatan utk kite ibu2 semua

Love Razila said...

Waaa...sedihnyer T__T
Kenapalah cuai sangat...apelah yang dikejarkan buat susu sedangkan keselamatan itu lagi utama, xder budak mati sebab minum susu lambat tapi ramai yang pergi bila mereka di bilik air sorang2...

Al-fatihah, semoga roh adik ni tenang di sana, semoga hati itu ini redha dengan ketentuan Ilahi.

Semoga2 kite semua lebih berhati2 selepas kejadian ini =(

mama leen said...

allahuakbar.. sedihnya.. sama macam kawan kat opis ni.. anaknya meninggal tersedak susu.. sedihnya.. nak pulak meninggal bukan kat tangan ibu sendiri

Fiza Rahman said...

Al-fatihah buat anak syurga. Tanpa sedar airmata menitis. Sebaya dgn anak saya. Ya! allah...semoga azrah tabah dgn dugaan.

Sedih sbb kita kehilangan anak disebabkan kecuaian org lain.

sakura said...

allahuakbar sedihnyaa.. sebaya anak saya... alfatihah buat aiman jazil penghuni syurga :(

mizzy amalina said...

Al fatihah...
Sedih baca....
:´(

NinaAz said...

Takziah buat keluarga. Alfatihah

Eira Al-Idrus said...

Moga Allah kurangkan dan ringankan kesakitan, kesedihan dan kerinduan yg ditanggung ibu Aiman..Ya Allah, kau gantikanlah kehilangan dan kesedihan ini degn yg lebih baik yg pernah dimiliki bg org yg senasib dgn ku...amin...semoga kite dipertemukan semula dgn anak tercinta di Jannah kelak..insyaAllah

Nora said...

Innalillah.....
semoga parents Aiman terus tabah dan memafkan dan semoga pengasuh menjadikan pengalaman ini untuk menjadi pengasuh yang lebih berhati2 dimasa depan.
Everything happen for a reason.

Anonymous said...

Sedih sgt bila bca wpun xknl.innalillahiwainailahirajiun

Hanim Nadzri said...
This comment has been removed by the author.
Hanim Nadzri said...

Innalillah.....arwah my nephew,aiman juga....meninggal genap usia 4 bln kat nursery,tmn cempaka,pandan indah....tersedak susu....pedih masih terasa

Anonymous said...

innalillahirajiun.. sesungguhnya Allah sayangkan umatnya.. anak itu menunggu ibu dan ayahnya di syurga.. Bertuahlah ibu dan bapa itu kena anak itu menjadi benteng neraka dititian sirat untuknya.. dan semasa timbang tara amalan anak itulah yang akan memberikan air untuk ibu dan bapanya ketika mereka dahaga.. Allahualam.. Ya Allah tabahkanlah wahai hati ibu dan bapa ini dalam menerima dugaanMU ini.. Amin

atie aizam said...

bila baca entry sampai.. aiman ditinggalkan dalam bilik air dan dia pegi buat susu, menyirap hati saya.. gerammmm!!!! bodohhh!!!!! kenapalah setakat tu akal pengasuh tu... bukan sya tak mahu terima takdir tapi tak boleh terima akal yg dungu mcmtu..

takziah buat family aiman..

Anonymous said...

Subanallah... alfatihah...sayu hati x sanggup nk baca... sya pun ada bby usia 9 bln...
mga ibu Aiman tabah.

amal said...

Al Fatihah buat Aiman dan takziah utk Puan Azrah sekeluarga.. sebak baca.. :(

aishahafiz said...

malam tadi anak saya mandi berdua.yang kakak 4thn n adiknya 1thn 5 bulan. nasib xjd apa2..lepas baca entry awak, saya xkan buat lagi mcm tu..benda nak berlaku,anytime boleh..tamau2..

Miss Volvo said...

ya Allah sedihnya :'( hari tu dah baca pasal adik aqil tu :'(

Tihara said...

innalillahiwainnalihirojiun-
Takziah untuk sahabat awak, moga Allah beri ketabahan untuk dia menempuh ujian ini..

faizura razak said...

Innalillah..al-fatihah untuk arwah aiman...sedihnya...cuai btul pengasuh tu..

Nora Karim said...

sedihnya... innalillahiwa innailaihorojiun....

takziah buat sahabat, azrah... semoga terus tabah menjalani kehidupan...

ainon zunairah said...

Assalam....

ainon zunairah said...
This comment has been removed by the author.
ainon zunairah said...

Salam

ainon zunairah said...

Salam..

ainon zunairah said...

Ke hdpn semua friends... Saya adalah salah seprg ibu yg mghntr anak2 ke taska barakah trsebut... Dan yg nombor 3 dan bongsu saya hntr dari umur mrk r bulan... Walaupun yg mengasuhnya ibu muda, tapi saya yakin sbbnya brmcm2 sebab yg taska lain tidsk ada... Kalaulah kita sbgi manusia yg benchmarknya hanya logik akal.. Mmg mustshil kita akan kata kejadian ini boleh beraku... Cthnya hanya 3 bsyi sahaja yg mrk bbysit... Kalau taska lain sampai sendat dan kita tgk pun sudah jadi sesak nafas... Kalau bukan krn brpindah tmpt krja.. Taska inilah yg akan jadi tmpat anak2 menumpg teduh smpai bila2...bby aiman ni yg plg saya teringat ialah beliau selalu jadi penyambut tetamu...selalu sahaja tunggu depan pintu grill tu...mungkin tiunggu uminya utk ambilnya pulang.. Mmg setiap hari dia akan duduk di situ sehingga saya kdg kdg brseloroh letakkn bby ssya di pgkuannya... Ttapi marahlah mcmanapun... Bayi itu tetap tidak aksn kembali... Kalaupun bukan dia pergi pada saat itu di taska itu... Dia ttp akan pgi juga pada hari itu dan ketika itu di tmpat lain...
hati hati sekrlisn... Geramlah sepuas puasnya ... Aiman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...