..::Wawa Yusoff::..: ..::Nasik goreng Elman::..

Friday, March 15, 2013

..::Nasik goreng Elman::..

Ini adalah berikutan mommy kelewatan x sempat nak masak sup. Aku gi dapur tgk ade nasik sejuk je balance makan mlm tadi. tgk jam x sempat nak masak sup dah. Jadi, ini je yg sempat :)

Untuk pertama kali nye mommy masakkan elman nasik goreng. 
Harap elman makan dengan berselera.

Nasi Goreng Ikan Bilis & Baked Potatoes

RESEPI :

Nasi Segenggam
Seulas bawang putih -potong dadu halus-
Sebiji bawang besar size kecik -potong dadu halus-
Carrot -potong dadu halus-
Homemade cube ikan bilis secukup nye.
Unsalted butter untuk menumis

Cara-cara :

Tumis bawang cam biasa, pastu masukkan carrot. aku tumis carrot lama sikit nak bg cukup lembut, gaulkan cube ikan bilis dan masukkan nasik. Siap..!

Baked potatoes : 

Sebiji kentang belah 6
Rebus sampai empuk
Gaulkan dengan unsalted butter dan bakar dalam 20minit!

**Aku rebus sebab nak bg kentang betul2 masak. klu terus bakar nnt sangat memerlukan masa yang lama. aku bakar pulak sbb nak bg butter dengan kentang tu serap rasa pastu nampak lebih sedap!




9 comments:

Mimy Hamid said...

canteknya bento iye...rasa syg nkmkan..kan best kalau fayel makan gini..fayel dh kureng makan la..

Allene said...

rajinys la hai mummy elman ni.. uhuhuh bila la lin nak rajin cmni... =D

ISMA ILYA AHMAD PUAD said...

kenapa ada 2 kak?
hihi

by the way, looks yummy ni... very attractive tau!

MimahAjil said...

tengok pun sedap ni...
rajin sungguh mommy Elman Mikhael...:)

Misz Pinkie Winkie said...

sedapnya...
mestie elman seronok makan ;)

cik chinta said...

ini, klo hri2 de org bg bekl pon sdp ni

Elya Roza said...

cantik nye hiasan

Cik Puan Rara said...

antek nya bento dye.heee suka2

Fizlynn said...

Tak pernah lagi masak nasik goreng untuk budak kenit tu...pasni nak kena test dia nak makan ke tak...hopefully ok la... Zarif ni jenis poyo makan pasta sampai sepinggan takder hal...nasik taknak sangat... huh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...