..::Wawa Yusoff::..: ..::Bubur Ayam dan Tofu Lembut::..

Thursday, January 10, 2013

..::Bubur Ayam dan Tofu Lembut::..

ok. ni resepi yg aku buat kelmarin dan mmg sedap. elman mikhael sangat suke kan nye. sebab ade mcm2 rasa. jadi kalau2 sesiapa nak cube olah makanan anak dengan rasa yg enak, boleh cube resepi ni. Saya mesti pilih..! eh?


Bubur Ayam dan Tofu


Bahan2 :-
Beras secukupnya
Tofu lembut 2 potong
2 ketul Brocoli (size ice cube)
Seketul ayam
Setengah biji tomato (size kecik) 
klu korang guna tomato size besar boleh la guna setengah je kot.

Cara-cara :-
Masak nasik sehingga betul2 masak dan lembik. 
**klu nampak mcm kering boleh tambahkan air.
Masukkan tomato untuk tambahan rasa yg masam2
masukkan brocoli untuk rasa yg manis2 dan ayam frozen.
**Tunggu hingga betul2 cair
masukkan Tofu dan biarkan dalam 3minit

half blend utk texture yg sedikit kasar.

Yummmy..!!!


3 comments:

Mummy Damia said...

sedap wekeend nak bagi damia makan tauhu lah..

Wawa said...

huhhh...annaila dah tolak makanan lembik2...sedih tau mommy die ni sungguh2 belajar masak utk die...haih~

erna said...

ini nampak sedap. x pernah lagi bagi iman makan toufu. boleh cuba :)