..::Wawa Yusoff::..: ..::Bertabahlah::..

Sunday, April 17, 2011

..::Bertabahlah::..




Bertabahlah kamu wahai hati.
tak selamanya kamu akan bersendiri.
takkan selamanya kamu akan disakiti.

Bertabahlah kamu wahai diri.
dalam diam kamu harus berdiri.
dalam sunyi pasti ada yang menemani.

Bertabahlah kamu wahai jiwa.
satu hari yang indah itu pasti tiba.
satu hari yang gelap itu pasti akan bercahaya.

Bertabahlah kamu wahai Cinta
Hati ini ada kehendaknya,
Diri ini ada perancangannya,
Jiwa ini ada permintaannya.

Berpesanlah kamu kepada hati,
ini adalah perancanganNya,
Wahai diri, inilah yang terbaik dariNya,
kepada Cinta, Permainan kamu tiada tanding hebatnya.
 dan untukmu wahai Jiwa
Yakinlah pada Ketentuan yang Maha Esa





 


 17 april 2011
1.16 am.
yang pandai mengarut: Lebah Merah Jambu


4 comments:

Hidayati Farhan said...

wahhh sukanya ayat2 kamu. tabah lah wahai hati ya :)

me220784 said...

mana ko kutip ini ayat ha. aku suka angat! :)

Wawa Yusoff said...

hidayati : org kuat berangan mmg mcm ni... hehe :)

Rozi : kutip mana..? korek dalam kepala daa... tulis tanpa henti tau2 je jadik. hehe :)

Sara Syafika said...

cube akak dengar lagu opick, tajuk die Tiada Duka Yang Abadi....insyaAllah hati yg duka bisa terubat olehnye,,,sambil2 dengar lagu tu, bole la cuci mata di onlinehijab.com