..::Wawa Yusoff::..: ..::Sayang mereka::..

Wednesday, January 19, 2011

..::Sayang mereka::..

**Tengahari Yang Tacing**
-Ayah dan ibu-

Ayah dan ibu
Itulah permulaan kami
Dapatlah melihat bulan dan
Matahari
Ahai...

Yang dikurniakan dari Ilahi
Ahai...
Ayah dan ibu lah
Mesti dihormati

Ayah dan ibu
Wali dan juga keramat
Pada mereka kita beri hormat
Ahai...
Bagilah tunjuk ajar dan
Nasihat
Supaya hidup
Supaya hidup kita akan selamat
******************************************
Sob..Sob... jap2, nak lap air mate. aishh. nangis plak. 

ntah kenape, tengahri ni bukak gambar2 e-day tp bile tibe tang gambar ni rasa terus nak nanges.

-Nyawa kami adek beradek-

hummm..ntah nye. x tau kenape. terharu barangkali.
saban hari garis kedutan di muke mereka semakin bertambah
saban hari juga kesihatan mereka semakin merosot.
Kalau dulu mereka sangat gagah bekerja, mencari rezeki untuk kami
tp sekarang nak duduk bangun pun x cukup nafas. tu belum lagi kena berperang dengan cucu. boleh terduduk la buat nya :)
 2 orang cucu yang super duper nakal + kuat perentah nyai ngan atuk :)

tapi alhamdulillah, mereka masih kuat tanpa gangguan penyakit kronik. cume mak je yg da xde gigi sebab dia cabut semua nak buat gigi baru. malu kononnye, nak kenduri nanti gigi yg ade da tinggal separu.. hehe.
nampak x..? mak  masih mempertahankan glamor nye ok. Tapi bapak masih maintain dengan gigi yg ade. bile senyum nampak la tinggal 5,6 batang je. comel. hehehehe. haish, gelak2 pun tp nanges lagi nih. :(

Masa putus cinta dulu bapak nampak wa nanges, bapak marah. tp bapak x cakap ape2 da lepas tu. masa raya 2009, masa salam2 pagi raya tu bapak pesan 
"dah, jangan sedih2 lagi, bapak taknak tengok ade orang buat wa nanges lagi"
mak pulak pesan 
"jangan sia-sia kan diri untuk orang yg mcm tu"
adddoiii...terharu + lagi bertambah nanges. hehe

alhamdulillah raya tahun 2010 wa bertunang dan insyallah Raya 2011 akan Raya sebagai seorang Isteri. Ofcoz la kena raya seremban dulu kan. Rasa mcm x nak je.
future M.I.L yang santek lagi bergaya (",)

Rasa belum puas beraya sebagai anak mak ngan bapak da nak kena raya sebagai menantu pulak.
Belum puas memberikan yang terbaik buat mak ngan bapak da nak kena beri yang terbaik untuk suami pulak.
Belum puas membuat mak ngan bapak tersenyum da nak kena pastikan suami pulak tak kecil hati.

Apepun, wawa bersyukur dengan perancangan Allah untuk kehidupan yang diberikan. sangat bersyukur. dibesarkan dengan sempurna oleh mereka berdua dan ditemukan dengan seorang yang bertanggungjawab untuk memelihara wawa di masa akan datang.

-INSYAALLAH-



**Kamu, jaga kite baik-baik ye...


5 comments:

miey anna said...

wa...terharu tibe2..sob2..uhu..gud gurl..=))

lovelyadibah said...

sangat comel :)

alololo~..tape2..jgn lupa diorg t pas kawin tau:)

Wawa Yusoff said...

yanna : hehe, thanks. i'm still their baby daughter. bongsu kan. tu yg mcm2 rasa sgt bile nak kawen ni :p

adibah : Mekasih dear, mana boleh lupe.. kalau boleh nak duduk je dengan diorang. tp nak wat camne, i will be taken :)

Adawiyah A.Halim said...

muka awk cm heliza la...woot woot =)

Wawa Yusoff said...

adawiyah : LOL....!! so maknenye kakak i sebagai tukang makeup memang hebat. kalau x, selebet seadanye... haha

btw, thanks a lot :)