..::Wawa Yusoff::..: ...::Korang pernah tertelan biji kedondong::..

Wednesday, July 21, 2010

...::Korang pernah tertelan biji kedondong::..

hi u all.... (",). *tetibe je nak senyum lebar2...*
harini kemalasan keje mengundang diri lagi... peace..! hehe
nak kata mengantuk x jugak. malam td x pun gangguan makhluk kecil tu.. maka tidur pun lena seawal jam 10++ lagi... huiiiii..kemain awal bebenor....
hari plak ujan.. maka sesi peniduran pun amatlah berjalan lancar dan tidur seperti kucing pulang petang budak kecik yg kiut miut.. bluek..!

tido awal sbb nak bgn awal... utk bersahur... arini wawa puasa sunat ganti... kihkihkih. 
bila da sya'ban je mula la kelam kabut mengira saki baki puasa yg x pernah berganti...
hamik, haru la nak puasa ni... tinggal bape minggu je lagi nak ramadhan...

pagi td dala ujan, liat je bdn nak bgn sahur.. da 4.30am jam bunyik. snooze kan lagik, bunyik lagik, snooze lagik.. tau2 da pukul 5am... adddoiii...lupe plak nak kena masak dulu lempeng buat sahur.... sudahnye kelam kabut la lagi... sib baik sambal x yah panaskan. tengok2 jam da pkul 5.30 am. baru la nak buat suapan pertama.... tup..tup... 
"bismillahiraahmanirrahim....." bunyik org ngaji kat surau....
haaa, punye terkejut serta gelabah tetibe je gi telan lempeng yg baru nak kunyah tu... rasakan...! ibarat tertelan buah kedondong beserta biji... tecekik sekejap... gi kalut minumla air teh yg baru buat tu.. panas!!!! haru betul pagi tadi... kemudian merangkak berjalan penuh laju carik air dlm peti ais *walhal peti ais kat sebelah je...* saje nak cerita kencang2... hahaha.

alhamdulillah....dlm pada kelam kabut tu sempat gak abiskan lempeng 2 keping sambil neves2 tunggu azan... dan suapan terakhir hanya ku telan sahaja dan tolak makanan dgn air... sungguh gelojoh x sopan..


hari ni nak buka ape ye...??


*EnD*




No comments: