..::Wawa Yusoff::..: ..::Confirm anak malaysia::..

Wednesday, May 26, 2010

..::Confirm anak malaysia::..

I.C baru saya... :)

Sebenarnye dalame da siap I.C ni. tp baru ni teringat nak hapdet.
Utk makluman, I.C wawa da buruk. Terkopek2, terkoyak2, nama pun x bleh nak bace, Gambar pun da hilang..
(bajet mcm I.C ni wanted la.. ala2 hebat la konon...Iyaks..!)

Ok, I.C yg da buruk tu wawa lupe nak amik gambar, so korang tgk gambar I.C baru yea. 
Sila abaikan muka yg telah kembang serta pipi yang kembung. rasenye org yg amik gambar aritu x pandai nak setup camera. 
(ada nada tidak tau diri disitu..)

wawa kena denda RM10 sbb I.C rosak.. konon2 mcm kita x pandai jaga I.C la... Padahal LOW Quality. Mase dtg pickup I.C tu.. ramai sgt yg nak amik I.C jugak. Sumenye sbb rosak dr segi fizikal I.C tu and CIP. See, xpyh la nak kata wawa x pandai jage I.C yea..

Gantian Kad Pengenalan Rosak

SYARAT PERMOHONAN


  • Pemohon mestilah hadir.
PROSEDUR PERMOHONAN
Pemohon dikehendaki datang ke Kaunter JPN dan membawa dokumen berikut (asal):


  • Kad Pengenalan.
BAYARAN TUNAI / ELEKTRONIK


  1. Warganegara = RM 10.00
    Jika memohon gantian MyKad dalam tempoh 12 bulan dari tarikh serahan kad, tiada sebarang bayaran yang dikenakan (PERCUMA).


  2. Bukan Warganegara = RM 40.00
    Jika memohon gantian MyPR dalam tempoh 12 bulan dari tarikh serahan kad, tiada sebarang bayaran yang dikenakan (PERCUMA).

Makluman: Mengikut Peraturan 13, Peraturan-peraturan Pendaftaran Negara 1990 (Pindaan 2001) setiap orang yang rosak atau musnah Kad Pengenalannya hendaklah dengan segera memohon gantian Kad Pengenalan.

*Sumber : JPN

3 comments:

Ryan Valentine said...

Aku lum wat IC baru gy nih..
umur pun dah nak masuk 22.. hm..

Anonymous said...

wawa,berapa lma eh ic 2 siap?

Lebah Merah Jambu said...

x lama pun. dalam 2 minggu da boelh check pakai sms :)